Nominowani do Grand Press Digital 2017

To nagroda dla dziennikarza bądź redakcji/zespołu za innowacyjne podejście w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w pracy dziennikarskiej. Nominowanych wybrała redakcja magazynu „Press” po zasięgnięciu opinii 22 specjalistów od mediów cyfrowych, przedstawicieli polskich wydawców, nadawców, firm badawczych, start-upów i agencji kreatywnych. Zwycięzcę wskazuje redakcja „Press”. Laureat dostanie czek na 15 tys. zł. Partnerem nagrody jest Facebook.
Nominowani zostali:
Aplikacja Onet – powstała zrobiona z myślą o odbiorcach, którzy chcą wiedzieć więcej, ale nie mają czasu, by długo serfować w sieci. Onet-RASP jako jeden z pierwszych wydawców wykorzystał technologię text-to-speech, która pozwala odsłuchiwać artykuły. Ponadto daje dostęp do serwisu audio Onet24 i niezliczonych materiałów wideo. Te ostatnie wyświetlają się automatyczne, jeśli użytkownik jest w zasięgu sieci wi-fi.
Outride.rs – innowacyjny projekt dziennikarski, w ramach którego powstają reportaże multimedialne, analizy i relacje z ważnych wydarzeń na świecie. Projekt powstał z inicjatywy Anny i Jakuba Górnickich. Został sfinansowany w ramach crowdfundingu. Każdy multimedialny materiał na Outriders.rs ma indywidualną formę i jest efektem pracy kilku osób: dziennikarza, fotoreportera, redaktora, grafika, programisty. Zespół uzupełniają specjaliści od social mediów. Outride.rs udowadnia, że światowe wydarzenia można relacjonować, nie pracując dla wielkiej redakcji.
Sonar – wyjątkowy serwis o politykach i polityce prezentujący tę wiedzę w świeży sposób. Monitoruje pracę 460 posłów, 100 senatorów i kilkudziesięciu ważnych polityków. Aktualne trendy i wydarzenia w gospodarce, społeczeństwie i polityce są w nim wyjaśniane przy użyciu form interaktywnych: prezentacji i infografik. Odbiorca może personalizować serwis, wybierając zagadnienia czy polityków, których chce obserwować. Sonar został zrealizowany przez redakcje „Gazety Wyborczej”, Wyborcza.pl oraz Laboratorium EE.
„Światła małego miasta” – projekt zrealizowany przez Instytut Reportażu oraz Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii. Jego celem było opisanie życia w miastach poniżej 20 tys. mieszkańców, które są oddalone przynajmniej 80 km od najbliższego miasta wojewódzkiego i nie mają charakteru atrakcji turystycznej. Blisko 40 badaczy i reporterów pro publico bono odwiedziło 35 takich miejscowości. Efektem jest strona Swiatlamalegomiasta.pl, na której zostały opublikowane reportaże i pełny raport badawczy.